Huispaus
Voit ilmoittautua joukkeeeseesi joko kommentoimalla tai sähköpostilla laita aina viestin alkuun nimesi ja tupasi.
Seuraavat ottelut
18.5. 2012 Korpinkynsi - Luihunen
20.5.2012 Luihunen - Rohkelikko
22.5.2012 Rohkelikko - Puuskupuh
24.5.2012 Luihuinen - Puuskupuh
28.5.2012 Rohkelikko - Korpinkynsi
30.5.2012 Korpinkynsi - Puuskupuh
Hauspaus kaavut
Kun liityt tupasi joukkueeseen saat tupasi kaavun
Korpinkynsi
Rohkelikko
Luihuinen
Puuskupuh
Huispaus Chat
Tässä chatissa pelataan huispaus pelit. Nimenne laittakaa niin että Etunimi alaviiva Sukunimi alaviiva tuvan alkukirjain esim Hannah_Jaari_R
Säännöt
Pelivälineet
Luudanvarsi
Huispausta pelataan lentävillä luudilla. Hyviä ja samalla kalliita luutamerkkejä ovat Rowlingin mukaan ainakin Tulisalama ja Nimbus.
Kaato
Kaato on kahdentoista tuuman kokoinen (pelin suurin), tulipunainen nahkapallo. Kaato on valmistettu raudasta, mutta päällystetty nahalla. Kaadossa on epämääräisiä klommoja. Kaadolla on tarkoitus tehdä maaleja ja se on tarttumaloitsulla loihdittu tarttumaan pelaajien käsiin. Tosin kaato putoaa paljon hitaammin kuin lentää. Ennen kaadossa oli raksi tai otekotelot, mutta kun tarttumaloitsut kehittyi, niitä ei tarvittu enää. Huispauspelissä kaatoja on 1.
Ryhmy
Ryhmyjä (Bludgers) on pelissä kaksi, joista kummatkin ovat kymmenen tuumaa halkaisijaltaan ja tehty raudasta. Ne hyökkäävät puolueettomasti lähimmän pelaajan kimppuun yrittäen pudottaa tämän luudaltaan.
Sieppi
Kultasieppi, yleisemmin pelkkä sieppi (Snitch) on suuren saksanpähkinän kokoinen ja äärimmäisen vikkelä kultainen pallo. Se on loihdittu väistelemään pelaajia lentäen siivillään niin kauan kuin mahdollista. Peli päättyy yleisesti siepin kiinniottoon. Vaikka siitä saa 150 pistettä, ei sen nappaava joukkue aina voita. Kirjassa Harry Potter ja kuoleman varjelukset Harry saa perintönä Dumbledorelta siepin, jonka käyttötarkoituksen älysi vasta koskettaessaan huulillaan sieppiä.
Pelaajat
Huispausjoukkueessa on 7 pelaajaa:
Jahtaaja
Joukkueessa on 3 jahtaajaa eli maalintekijää tai hyökkääjää. Jahtaajien tehtävä on syötellä kaatoa toisilleen ja päästä vastustajan maalitolppien luokse. Noin kuusitoistametristen tolppien päässä on renkaat, joista johonkin kaato on heitettävä. Maalista saa 10 pistettä.
Lyöjä
Joukkueessa olevat kaksi lyöjää eli puolustajaa yrittävät lyödä nelipelimailoja muistuttavilla puumailoillaan rautaisia ryhmyjä pois omien pelaajien läheltä vihollisten lähelle. Ryhmyn osuma voi olla tappava, vaikka kuolema on hyvin harvinainen tapaus huispauksessa.
Pitäjä
Pitäjä eli maalivahti pysyttelee koko ajan maalisalkojen lähettyvillä ja estää toista joukkuetta tekemästä maalia. Heitä on kussakin joukkueessa yksi.
Etsijä
Etsijän tehtävä on etsiä pienen pientä kultaista lentävää palloa, kultasieppiä. Peli päättyy kultasiepin nappaukseen, mutta nappaavan etsijän joukkue ei voita, mikäli vastustaja johtaa yli 15 maalilla (150 pistettä), koska siepin nappaamisesta saa vain 150 pistettä. Esimerkiksi 422.
Pelin kulku
Peli alkaa alkuvihellyksestä ja päättyy siepin nappaamiseen, josta siepin napannut joukkue saa 150 pistettä.
Mikäli toisen joukkueen pelaaja loukkaantuu, ottelu ei pääty ennen kuin sieppi on napattu. Lukuun ottamatta tilanteita, joissa joukkueen kapteeni päättää luovutuksesta tai molempien joukkueen kapteenit tasapelistä.
Huispauksessa on mahdollista tehdä kaiken kaikkiaan 700 erilaista virhettä. Kaikki nuo virheet tehtiin vuoden 1473 huispauksen maailmanmestaruussarjan ottelussa. Kyseisessä ottelussa nähtiin myös huispauksessa erittäin harvinainen tappelu lyöjien välillä, jossa toinen pelaajista sai surmansa. Toisen joukkueen pelaaja kuoli tiettävästi myöhemmin Azkabanin velhovankilassa.